RSS

Probleme de securitate pe contul Facebook

15 Iul

Scriu acest articol deoarece m-am cofruntat recent cu o problemă: când încercam să-mi accesez contul de Facebook, îmi era afișată o pagină care cerea securizarea contului, dar de la care nu mai puteam face nimic. Și știu că sunt multe persoane care utilizează Facebook; acest fapt este confirmat și de un sondaj realizat de Lasttorrents unde s-a pus întrebarea „care este site-ul de socializare preferat?”; din aproximativ 11500 de voturi, 83% folosesc Facebook, 5% Google+, 2% Twitter, 2% MyLife, 1% Hi5, Last.fm, LinkedIn, DevianArt și altele (sursa: http://www.lasttorrents.org/index.php).

Dar să revenim la problema principală, și anume atunci când încerci să intrați pe Facebook, vă autentificați și vă apare fereastra următoare (clic pe imagine pentru a o mări):

Acest blocaj în accesarea contului apare în urma instalării anumitor aplicații care vor afișa pe pagina de profil diverse ad-uri (un fel de imagini-reclamă sau linkuri către diverse locații „ciudate”). Aceste ad-uri nu sunt autorizate de Facebook din cauză că pot duce la spam-uri pe pagină, rularea greoaie a site-ului sau la diverse chestii neplăcute pe profilul tău. Prin urmare, contul tău este blocat atunci când acestea sunt depistate.

Teoretic, site-ul îți pune la dispoziție o soluție: să descarci gratuit McAfee antivirus, să-l instalezi și să-ți cureți calculatorul. E o șmecherie politică! Poate că ai un alt antivirus preferat cu care îți faci treaba foarte bine (în cazul meu, AVG Free-Antivirus 2012). Totuși, am fost dispus să încerc varianta oferită de ei, fapt care a eșuat, fiindcă nici măcar nu am reușit să-l instalez (probabil că intra în conflict cu antivirusul meu). Am instalat alt anti-malware, anti-spyware și ce anti mai vreți voi, dar „curățarea” lor se pare că tot nu a fost pe plac Facebook-ului.

Citind diferite comentarii prin forumuri, unde alții au ajuns la disperata situație de a-și crea un cont nou de Facebook, nu m-a luminat prea mult. Așa că mi-am îndreptat atenția asupra browser-ului. Eu folosesc Mozilla Firefox, cu ultimul update (v.13 la acea dată). Am încercat să mă loghez pe Facebook prin Internet Explorer și… surpriză! Am reușit! Deci, am început să caut prin add-on-urile și extensiile din Firefox, să identific sursa blocajului. Nimic n-a funcționat, așa că am șters complet Firefox, și l-am reinstalat (recomand să vă salvați bookmark-urile site-urilor favorite, ca să nu le mai căutați iar). Și gata! Am putut reaccesa contul celebrului Facebook.

Sper că v-a fost utilă informația, deși sper să nu aveți nevoie de ea. Spor!

 
Scrie un comentariu

Scris de pe 15 Iulie 2012 în internet

 

Etichete: , , , ,

Lasă un răspuns

 
