RSS

Talantul

07 Ian

(de Victor Bragagiu)

Şedeam cândva prin cerşetori,
Cerşind parale de la lume,
Şi mă-njoseam la trecători,
Râzând de proastele lor glume.

Mi-era ruşine ca să cer,
Dar traiu-mi spuse:Cere! Cere!
Prin alţi calici şedeam stingher,
Ban cu bănuţ strângând avere.

Alţii erau mai săltăreţi
Şi mai dibaci cu mult la gură:
Îşi jucau rolul îndrăzneţ,
Ca şi eroi de aventură.

Şi mângâiaţi de chilipir
Strigau cu ardere mai multă,
Iar eu stătem cu ore-n şir,
Mascându-mă cu mască cultă.

Dar inima-mi turba avar,
Când alţii iar primeau pomană,
Iară la mine mult mai rar
Sunau capicile în cană.

Dar ce să fac? Zâmbeam fălos,
Că-această treabă nu m-atinge,
Că eu nu vreau câştigul gros…
Dar singur pizmuiam în sânge.

De, mă simţeam aristocrat,
Cu un surâs semeţ pe faţă:
C-adicălea eu sunt bogat,
Dar… controlez totul în viaţă.

Dar într-o zi am tresărit:
„Isus! Isus! – strigau calicii –
Dă-ne un trai fără sfârşit
Bogat acolo şi aice.

Noi Te iubim – Tu eşti bogat,
Izvor de binecuvântare,
Iubitul nostru Împărat,
Ne-mpodobeşte-a noastră stare!..”

Dar iată Domnul se opri
De mă privi în gând şi-n oase,
De-mfumurarea mea zâmbi
Şi de-actoriile-mi făloase.

Iar eu lăsai ochii în jos,
Ruşinea îmi ţâşni prin piele:
Atât de sfânt este Cristos,
Atât sunt doar un pui de lele.

„Isuse, fă-mă un neant,
Să nu mai fie-a mea avalmă!..”
Dar de odată un talant
Îmi puse Dumnezeu în palmă.

Privii spre Dânsul uluit,
Nevrând a crede-n îndurare,
Dar Isus doară a zâmbit
Înspre surprinsa mea mirare.

Eu am privit moneda grea,
Jucândă-n viile lumine –
O cruce pe avers era,
Sub ea:”Păşeşte după Mine!”

Am răsucit-o pe revers…
Şi-a lăcrimat a mea privire,
Căci cânta scris, ca şi un vers,
O slovă singură: „Iubire!”

 
Scrie un comentariu

Scris de pe 7 Ianuarie 2012 în Literatură

 

Etichete: , , , , , , , , ,

Lasă un răspuns

 
