RSS

Pe punte

21 Dec

~ sau Atacul Piraților ~
(de Marius Cristian P.)

Corabie

Cu mâna pe parâme,
Cu capul în catarg,
Eu stau fixat de punte
Și mestec dintr-un gard.

Și gloanțele îmi zboară
Țipând pe la urechi,
Pirații mă-nconjoară
Cu armele lor vechi.

Îmi scot din cingătoare
O glumă de pistol,
Și strig în gura mare
Ca un soldat spaniol.

Dar nimeni nu m-ascultă,
Îmi dau târcoale-ntr-una,
Și-n capul lor de plută
Eclipsă face luna.

Și cântă cucurigu
Al nostru papagal,
Și joacă o șeptică
Pe braț la căpitan.

O bombă explodează
Și-l arde pe cârmaci;
Dușmanii invadează
Ca roiul de gândaci.

Iată vine-un matelot
Și sabia el își scoate;
Vrea să dea cu capu-n tot
Ce mișcă și se zbate.

Și cum el privea atent
Pirații ce se-adună,
O muscă se așează lent
Pe abandonata cârmă.

Și oamenii pe funii
Și cei aflați în cală,
Se-avântă ca nebunii
Și cad ca o rafală.

Și bravul căpitan
Se luptă-nflăcărat;
Și simte cum la spate,
Nădragii i-au crăpat.

Făcând o piruetă
Cu sabia sfârtecând,
El vede-o amuletă
Ce n-a văzut nicicând.

În fața lui, sub velă,
Cu brațele cruciș,
Ieșind ca din pubelă
Cu ochii tot pieziș,

Inamicul căpitan,
După multă muncă,
Și-a făcut din nou elan
Pe punte să ajungă.

Ducându-și mâna la pistol
El scoate un cuțit,
Că pistolul era gol
Și foarte ruginit.

Un zâmbet se așterne
Pe fața-i de pirat,
Și face niște semne
La unul constipat.

Acesta se ridică
Ținând în mână-o flinte.
Rânjește fără frică
Și îi lipsește-un dinte.

Dar unul în viteză
Ținând un par cu așchii,
Îl trosnește-n freză
Și-l prinde în frânghii.

Iar eu apuc o vâslă
Și mă ridic de jos,
În hainele de pâslă
Ce mi le-am pus pe dos;

Și îi prezint catargul
Cu vâsla peste dinți,
Și l-am flambat pe dragul
Cu torțele fierbinți.

Iar căpitanul prinde
Râvnita amuletă,
Pe care-o va vinde
Să-și ia o arbaletă.

Dar vasul inamic
Cu tunurile trage,
De-ți face capul mic
Și trupul plin de ace.

Și ne lovește cala,
Butoaiele cu rom;
Iar toți fug alandala
Și mie mi-este somn.

Și-a bubuit corabia
Cu tot cu băutură,
Și m-a lovit și sabia
Cu pavăza în gură.

Aceast-a fost povestea
Corabiei trăznite.
Și c-o floare albăstrea
Mă culc și o țin minte!

 
4 comentarii

Scris de pe 21 Decembrie 2011 în Comic, Creație personala, Poezie

 

Etichete: , ,

4 responses to “Pe punte

  1. Michal

    25 Decembrie 2011 at 2:40 am

    amuzanta…. :)) mi.a placut faza cu trosnirea pantalonilor..oare erau de firma????? :))))

     
  2. Marius Cristian

    25 Decembrie 2011 at 2:41 am

    :))
    cine stie ce firma era pe vremea aceea😀

     
  3. Mireuta David

    2 Ianuarie 2012 at 6:26 pm

    aa.. compozitie proprie?;))

     

Lasă un răspuns

 
