RSS

Metamorfoza darului

25 Sep

Am auzit de mai multe ori (ieri fiind cel mai recent moment) întrebarea: „Cum să-l slujesc pe Dumnezeu? Nu știu care îmi este darul, talantul pe care l-a pus în mine.” Ca să fiu sincer, și eu mi-am pus întrebarea aceasta mult timp de când m-am întors la Dumnezeu. Nu pot spune că am acum un răspuns finalizat, definitoriu. Dar totuși a căpătat contur și devine din ce în ce mai clar pe parcurs ce mă implic în diferite activități. Într-adevăr este o perioadă de frământare, incertitudine, poate chiar criză spirituală… dar este necesară pentru formarea noastră. Datoria unui creștin este de a sluji, iar dacă nu știi cum și ce trebuie făcut… e tocmai bine, pentru că în felul acesta poți să încerci mai multe activități și să descoperi pentru care din ele inima ta răspunde cel mai bine.
Cea mai mare eroare este să nu cauți. Am auzit spunând: „nu știu care e darul meu, așa că momentan stau liniștit, nu mă implic nicăieri.” Oare cum va descoperi? Acesta este unul din testele lui Dumnezeu, ca să ne arate dacă suntem cu adevărat dornici să lucrăm. Stând locului și nefăcând nimic nu obținem niciun rezultat.
Foarte important este să te afli, în tot acest timp de căutare, într-un mediu creștin. Aici te poți deprinde cum să slujești lui Dumnezeu ca un copil de Dumnezeu. O sabie este făurită doar într-o fierărie… o mâncare poate fi pregătită doar în bucătărie (asta dacă vrei să iasă așa cum trebuie). Tot așa, elementele cheie pentru o dezvoltare curată a talantului sunt Cuvântul lui Dumnezeu, Biserica și mediul creștin. În plus, pentru a șlefui un dar minunat este nevoie de timp. Fluturele nu este frumos de la început; întâi el se află în fază de omidă, devine apoi cocon, abia după aceea își poate arăta frumusețea aripilor. Aceasta metamorfoză este un proces de durată. Nu te aștepta să-ți descoperi darul imediat sau să-l poți folosi. Dar nici nu abandona! Valoarea ta este numai lângă Dumnezeu. Pune-te la dispoziția Lui, și El îți va arată cine ești !

(vezi de asemenea și articolul „Transformă apa în vin!”)

 
Un comentariu

Scris de pe 25 Septembrie 2011 în Meditații

 

Etichete: , , , ,

One response to “Metamorfoza darului

Lasă un răspuns

 
