RSS

Arhive zilnice: 6 martie 2010

Barbarism civilizat

”Pentru o viață mai bună!” Unul dintre lucrurile care mă deranjează foarte mult este masca iubirii și a diplomației în societatea actuală, folosită de toate păturile sociale. Acum lucruri considerate bune sunt infiltrate în mințile noastre cu gingășie și dragoste socială, mănuite cu aceeași măiestrie cu care șarpele din Eden și-a mănuit discursul în fața Evei. Ne înconjoară animale care coboară încet spre dezastru, iar noi ne lăudăm că suntem cilivizați. Nu mai poate fi mângâiat un câine pentru că ”are puzderie de microbi” și de cele mai multe ori, în graba noastră spre rutinele zilnice uităm să le mai oferim ceva, ceva ce am putea dărui… dar nu ne putem permite să ne facem de râs.  Sunt convins că poate, pentru mulți, arăt destul de ciudat, dar și mai speriați s-au uitat oamenii la mine când am aruncat câțiva biscuiți unei amărâte creaturi de pe stradă.
Aproape zilnic mă întâlnesc în RATB cu o reclamă care ne vrea binele, spunându-ne să ”ne castrăm animalul de companie și măcar unul de pe stradă”. Cu alte cuvinte, execuție sub tratat de pace! Iar animalele nici nu mai știu ce este aceea o mângăiere. Așteptând într-o zi autobuzul, un câine al zonei dădea târcoale cu o anumită curiozitate în priviri. I-am vorbit. Până și el a rămas uimit. Cum de l-am băgat în seamă. Ar fi vrut să se apropie, dar neobișnuința, experiențele anterioare și drama vremurilor moderne îl făceau să ezite. M-am aplecat și parcă s-a coborât și curajul peste el. Am început să-l mângăi și simțeam cum savura fiecare mișcare pe care i-o ofeream. Părea că pentru o clipă s-a deschis cerul și pentru el.
Orice copil, orice om și orice ființă vie tânjește după afecțiune, după mângăiere… Este chiar atât de greu să o oferim. Oare este chiar atât de rușinos ca să dăruiești bucurie, pusă în palma ta de însuși Dumnezeu. Actele de caritate sunt modă și reclamă în același timp. Dar poți fi acolo pentru cineva… lângă cineva. Să nu ne mai amăgim cu vorbe frumoase și pune în valoare prezența ta în jurul tău. E foarte posibil ca, la un moment dat, să ai mare nevoie de afecțiunea cuiva.

 
Scrie un comentariu

Scris de pe 6 martie 2010 în În jurul nostru

 

Etichete: , , , , ,