RSS

Dune

26 Noi

Am achiziționat săptămâna trecută primul volum al seriei Dune distribuit de ziarul Adevărul (și totodată prima carte pe care am cumpărat-o din această colecție culturală😀 ). Nu știu dacă voi mai avea vreodată timp să-l recitesc, dar dacă se va întâmpla vreodată, să nu mai fiu nevoit să alerg prin biblioteci sau să dau zeci de lei pentru cine știe ediție de librărie. Este un roman al lui Frank Herbert ce îmi trezește nostalgii. Una dintre puținele cărți care mi-a plăcut; de aceea, imediat ce am aflat că o pot obține la un preț decent m-am și pus pe așteptare🙂 .
Toată acea încrengătură de situații, atmosfera creată, structura personajelor și a acțiunii mi s-au părut super la vremea aceea (ehee, ani de liceu) și foarte probabil că mă va atrage și acum. Curiozitatea mea fusese stârnită mai cu întârziere față de valul societății; oricum, eu de obicei mă aflu cu câțiva kilometrii buni în urmă moda și cred că e mai bine așa😉 . Și dacă tot au fost câteva elemente favorabile (aveam permis la o biblioteca, aveam și timp…), atunci am închiriat și eu primul volum. Bibliotecara mi-a arătat de fapt care este primul volum, că eu luasem altceva😀 .

Iar într-o zi, pe când citeam un anumit pasaj, cineva pune un CD audio. Era albumul „El Condor Pasa”, muzica instrumentală, dat la volum liniștitor. Armonia creată în cameră și fragmentul pe care îl citeam se îmbinaseră atât de frumos, încât aveam o stare interioară foarte plăcută. Momentele acelea mi-au rămas zdravăn întipărite în cerebel. Iar acum, ori de câte ori ascult acea melodie, îmi reapare în minte peisajul în care mă afundam atunci. Interesante trăiri!
Personajul care îmi plăcuse foarte mult era Duncan Idaho, membru al Casei Ginaz. El își dedicase viața să slujească cu loialitate ca și maestru spadasin al Casei Atreides. Și chiar era unul din mai buni luptători din vremurile acelea. A contribuit mult în creșterea, dezvoltarea și transformarea lui Paul (fiul ducelui Leto Atreides) în mântuitorul și profetul Muad’Dib.
Asta fiind numai o mică parte din universul creat de Frank Herbert. Așa că mâine dimineață, când plec la servici, voi face un mic stop la chioșc, unde voi pune întrebarea: „Aveți cartea de astăzi de la Adevărul, Dune – volumul II ?”🙂

 
Scrie un comentariu

Scris de pe 26 Noiembrie 2009 în Literatură

 

Etichete: , , , ,

Lasă un răspuns

 
